Morocco: We will not be dragged into a war with Algeria despite the continuous provocations - Go Parlement | Portal Berita

Breaking

Morocco: We will not be dragged into a war with Algeria despite the continuous provocations

Jumat, November 05, 2021

 


Rabat(MOROCCO).GP- A Moroccan source confirmed to AFP, Wednesday, that the kingdom “will not be drawn into a war” with its neighbor Algeria, commenting on what he described as “free accusations” after the announcement by Algerian presidency on the killing of three citizens in a bombing attributed to the Moroccan armed forces.


The source said: “if Algeria wants war, Morocco does not want it. Morocco will not be drawn into a cycle of violence that will destabilize the region,” condemning “free accusations” against the Kingdom, he added the same source, “if Algeria wants to drag the region into the war through provocations and threats, Morocco will not be drawn into it.”


For its part, the Mauritanian army denied the occurrence of an attack inside Mauritanian territory, and said in a statement: “in order to enlighten public opinion and correct the information circulated, the directorate of communication and public relations, commanded by the general staff of the armies, denies any attack on the national territory”.


It is known that the site of the alleged bombing, which was reported by the media loyal to the Algerian regime, is an area used exclusively by the military vehicles of the armed Polisario militia.


Unfortunately, recently Algeria has been trying to drag Morocco and the entire region into chaos in order to cover up its inability to deal with its internal problems. 

 
*Terjemahan*
 
Maroko: Kami tidak akan terseret ke dalam perang dengan Aljazair meskipun ada provokasi terus menerus


Rabat(MAROKO).GP - Sebuah sumber Maroko mengkonfirmasi kepada AFP, Rabu, bahwa kerajaan "tidak akan ditarik ke dalam perang" dengan tetangganya Aljazair, mengomentari apa yang dia gambarkan sebagai "tuduhan bebas" setelah pengumuman oleh kepresidenan Aljazair tentang pembunuhan tiga warga. dalam pemboman yang dikaitkan dengan angkatan bersenjata Maroko.


Sumber itu mengatakan: “jika Aljazair menginginkan perang, Maroko tidak menginginkannya. Maroko tidak akan ditarik ke dalam siklus kekerasan yang akan mengacaukan kawasan itu, mengutuk "tuduhan bebas" terhadap Kerajaan, tambahnya sumber yang sama, "jika Aljazair ingin menyeret kawasan itu ke dalam perang melalui provokasi dan ancaman, Maroko akan tidak ditarik ke dalamnya.”


Sementara itu, tentara Mauritania membantah terjadinya serangan di dalam wilayah Mauritania, dan mengatakan dalam sebuah pernyataan: “Untuk mencerahkan opini publik dan mengoreksi informasi yang beredar, direktorat komunikasi dan hubungan masyarakat, yang dikomandoi oleh staf umum tentara, menyangkal setiap serangan terhadap wilayah nasional”.


Diketahui bahwa lokasi dugaan pengeboman, yang dilaporkan oleh media yang setia kepada rezim Aljazair, adalah area yang digunakan secara eksklusif oleh kendaraan militer milisi Polisario bersenjata.


Sayangnya, baru-baru ini Aljazair berusaha menyeret Maroko dan seluruh wilayah ke dalam kekacauan untuk menutupi ketidakmampuannya menangani masalah internalnya.

 
#GP | Ce | PERSISMA | Red


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

HASIL PEMILU

Pages

SELAMAT DATANG DI SEMOGA ANDA PUAS